• Publicerad
    18.12.2019 
  • Idén förts vidare
    20.12.2019 
  • Idén har besvarats
    30.1.2020 
Viimeinen Scania Ikarus.

Korjataan HSL-alueen viimeinen Scania Ikarus-bussi!

18.12.2019 kl 21.05 @BusRussel

17. Joulukuuta HSL-alueen viimeisen Scania Ikaruksen (Helsingin bussiliikenne 411) takaovi hajosi, mutta bussin liikennöinti ei saa loppua tähän. ”Varabussien varabussi” ei tuota harmia kenellekkään, mutta suurta iloa julkisesta liikenteestä kiinnostuneille! Nyt voit tehdä päivän hyvän työn ja lähes vaivatta. Lämmin kiitos avustanne!


Idén kan inte understödas eftersom den har statusen "Idén har besvarats".

Tilläggsuppgifter

  • Idén förts vidare 20.12.2019
    Tuntematon / Riina P, Pirjo K
  • 20.1.2020

    Idea toimitettu HSL:lle käsiteltäväksi.

  • SVAR 30.1.2020

    Hei, 

    Helsingin seudun liikenne (HSL) on kuntayhtymä, jonka tehtävänä on kehittää ja tarjota sujuvia ja luotettavia liikkumisratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin. Yksi HSL:n päätehtävistä on kilpailuttaa ja hankkia bussi-, raitiovaunu-, lautta- ja lähijunaliikenteen palvelut liikennöitsijöiltä. HSL ei siis omista liikennöitävää kalustoa, vaan kalusto on liikennöitsijöiden omaisuutta.

    Bussiliikenteen kilpailutuksessa liikennöitsijöiden tarjouksia vertaillaan kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella. Yhtenä osana tarjousten vertailua on hinnan lisäksi linja-autokaluston rakenne- ja varustelutasovaatimukset sekä niiden pisteytys. Kaluston rakenne ja varusteluvaatimukset kehittyvät koko ajan ja pyrimme jatkuvasti parantamaan matkustusmukavuutta ja ympäristöystävällisyyttä.

    Kyseessä oleva Helsingin Bussiliikenne Oy:n Ikarus (kylkinumero 411) on vuosimallia 2003 ja vielä hetken käytössä varakalustona. HSL:n liikennöintisopimuksissa olemme määritelleet kaluston iän osalta, että käytettävien linja-autojen kohteen ajosuoritteen kilometreillä painotettu keski-ikä ei saa sopimuskautena ylittää seitsemää vuotta. Lisäksi, säännöllisessä liikenteessä käytettävän yksittäisen linja-auton ikä ei saa ylittää 16 vuotta. Kyseinen bussi ei myöskään täytä nykyisiä vaatimuksiamme päästöjen ja pakollisen varustelun osalta.

    Koska sopimukset ovat sitovia ja varmistaaksemme liikennöitsijöiden yhdenvertaisen kohtelun, emme pysty tekemään niistä poikkeusta edes tämänkaltaisessa hyväntahtoisessa tempauksessa. Näin ollen emme valitettavasti voi hyväksyä kyseistä bussia käytettäväksi tulevassa liikennöinnissä.

    Koska kyseinen bussi on Helsingin Bussiliikenne Oy:n omaisuutta, voisi asiaa tiedustella heiltä. Mitkä ovat heidän suunnitelmansa bussin tulevaisuuden suhteen?

    Ystävällisin terveisin, HSL, HSL Helsingin seudun liikenne

Kommentarer (0)

Kommentera

Skriv en idé